Handelsbetingelser hos Vinylland

Generelle oplysninger

Vinylland
Grønlandsvej 19
4700 Næstved
CVR nr.: 38370898
Email: kontakt@vinylland.dk

Priser

Hos Vinylland er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Betaling

Vinylland modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Apple Pay , Google Pay og Microsoft pay. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer.

Trækning af penge før afsendelse

Hos Vinylland.dk fremstiller vi vinylbaggrunde og fotobaggrunde i høj kvalitet. Vores baggrunde produceres på bestilling og trykkes specifikt efter dine ønsker og valgte mål. Derfor kan vi pga. af reglen om fremstilling af særlige varer trække pengene fra din bankkonto når produktionen påbegyndes. I visse tilfælde, kan du opleve at pengene først trækkes fra din konto efter maksimalt 7 hverdage.

Levering

Vi sender til hele Danmark. Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.
Vi leverer ikke til udlandet og ikke til Færøerne og Grønland.
Dine varer sendes med Post Nord eller GLS.
OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet bliver pakken flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Din vare vil blive leveret 7-14 hverdage efter bestillingen afhængig af produktionstid. Du modtager et tracking nummer på e-mail når din pakke er på vej mod din adresse.
For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Du vil blive kontaktet pr. e-mail i tilfælde af særlige leveringsvilkår inden din ordre gennemføres helt.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen. Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Vinylland er ikke forpligtet til at dække evt. returfragt til afsender adresse ved evt. reklamation.

Ved returnering og reklamationer sendes produktet i forsvarlig emballage retur til nedenstående adresse. Vinylland forbeholder sig retten til at enhver reklamation kan afvises såfremt emballering af returfragt ikke er sikret, på en sådan måde, at produktet har kunne modtage skade. Vinylland godtager ikke reklamationer foretaget af brugeren selv. Herunder slidtage, ridser, mærker eller lignende.

Vinylland
Grønlandsvej 19,1,1
4700 Næstved
Der modtages ikke forsendelser pr. efterkrav.

Refusion

Hvis der er tale om refusion, bedes du medsende bankoplysninger i form af regnr og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Disse oplysninger kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Fortrydelsesret

Ved din bestilling drejer det sig om varer, som fremstilles specielt til dig ud fra dine specifikke designvalg og størrelser. Fremstillingen af dine bestilte vinylbaggrunde går i gang kort tid efter at bestillingen er overført til vores servere. Hermed bortfalder den normale 14 dages fortrydelsesret ved internetkøb.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anderkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Aviser, tidskrifter eller magasiner dog undtaget abonnementsaftaler for sådanne publikationer.
– Aftaler indgået på offentlig auktion.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.

Returnering

Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores Fortrydelsesformular.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og til, vi har modtaget den retur.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Vinylland godtager ikke returneringer i åbnet emballage.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for evt. fejl og skader i forbindelse med din returfragt, hvis din emballage indpakning ikke har været tilstrækkelig. Vi godtager returneringer i uåbnet emballage, da produkter fremstilles specifikt til dine ordre, bortfalder de normale 14 dages fortrydelse når du har placeret din ordre på vores hjemmeside.

Afhentning i butik

På vores webshop er det muligt at vælge at afhente vores produkter på vores adresse.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om dig:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
Oplysning om hvad du har købt

Vi behandler dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig, og for at kunne behandle henvendelser vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for Vinylland. Heri kan du læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.

Klagemuligheder – oversigt og links:

Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt@vinylland.dk